تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/07/19 - 14:29
کد خبر: 484330

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ به مناسبت حضور شیخ مبارز؛

شیخ زکزاکی وارد ایران شد/ شاگردی که همانند استادش پرچم قیام لله را برافراشت +فیلم

شیخ زکزاکی وارد ایران شد/ شاگردی که همانند استادش پرچم قیام لله را برافراشت +فیلم

شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در دومین سفر خارجی خود پس از پایان حصر خانگی، ساعاتی قبل پیش وارد تهران شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه به همراه همسرش صبح امروز (چهارشنبه ۱۹ مهرماه) با استقبال اقشار مختلف مردم و جمعی از تشکل های دانشجویی وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شد.

جمعی از مردم و حامیان مقاومت نیز با حضور در فرودگاه به استقبال از وی آمدند.

حاضرین در این مراسم با در دست داشتن پرچم‌ فلسطین و تصاویری از مقام معظم رهبری، شهید سردار سلیمانی و شیخ زکزاکی، حمایت خود را از رویکرد مقاومت در منطقه و آزادسازی قدس شریف اعلام و از تداوم تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین اعلان انزجار کردند.

شیخ زکزاکی وارد ایران شد/ شاگردی که همانند استادش پرچم قیام لله را برافراشت +فیلم

شیخ زکزاکی وارد ایران شد/ شاگردی که همانند استادش پرچم قیام لله را برافراشت +فیلم

این روحانی شیعه، همسر و یکی از فرزندانشان در دسامبر ۲۰۱۵ در جریان حمله ارتش و نیروهای پلیس نیجریه به منزل وی و حسینیه شهر "زاریا" در استان "کادونا"ی نیجریه که در آن مراسم اربعین حسینی برگزار شده بود، بازداشت شدند.

در این حمله حدود ۲ هزار نفر از شیعیان نیجریه که سه نفر از آنها فرزندان شیخ زکزاکی بودند، به شهادت رسیدند و سه تن دیگر از فرزندان رهبر جنبش اسلامی نیجریه نیز یک سال قبل در مراسم روز جهانی قدس در سال ۲۰۱۴ به ضرب گلوله نیروی پلیس این کشور به شهادت رسیدند.

شیخ زکزاکی و همسرش نهایتاً سال ۱۴۰۰ توسط دادگاه عالی ایالت کادونا از تمام اتهامات وارده تبرئه و آزاد شدند.

شیخ زکزاکی: ان‌شاءالله ایران زمینۀ ظهور امام زمان را فراهم می‌سازد

شیخ ابراهیم زکزاکی در جمع استقبال کنندگان در فرودگاه امام خمینی(ره) اظهار کرد: خیلی خوشحالم که می بینم این چنین جمعیتی از جریان مقاومت حمایت می کند و در اینجا حضور پیدا کرده اند.

وی از حضور مردم تشکر کرد و گفت: بدانید که ما در این دنیا برای آزمایش آمده ایم، و همه تحت یک آزمایش بزرگ هستیم که 8 سال گذشته، ما در یک آزمایش بزرگ بودیم که به حمدالله به خیر گذشت.

زکزاکی در ادامه بیان کرد: امیدواریم ان شاءالله انقلاب اسلامی ایران بتواند آن تحول را در همه دنیا از جمله آمریکا، اروپا و سایر کشورها ایجاد کند تا زمینه برای ظهور حضرت مهدی فراهم شود.

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ به مناسبت حضور شیخ زکزاکی در ایران

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ بیانیه‌ای مشترک را صبح امروز (۱۹ مهرماه) در مراسم استقبال از شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان آفریقا، قرائت کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم رب المستضعفین
یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَ اللَّهِ بِأَفواهِهِم وَاللَّهُ مُتِمُّ نورِهِ وَلَو کَرِهَ الکافِرونَ
و سلام بر محمد مصطفی و خاندان پاک ایشان
«مسلمانان جهان و محرومین سراسر گیتی از این برزخ بی‌انت‌هایی که انقلاب اسلامی ما برای همه جهانخواران آفریده است احساس غرور و آزادی کنند؛ و آوای آزادی و آزادگی را در حیات و سرنوشت خویش سردهند و بر زخم‌های خود مرهم گذارند که دوران بن‌بست و ناامیدی و تنفس در منطقه کفر به سر آمده است و گلستان ملت‌ها رخ نموده است. همه باید از مرداب و باتلاق و سکوت و سکونی که کارگزاران سیاست آمریکا و شوروی بر آن تخم مرگ و اسارت پاشیده‌اند به درآییم.» امام خمینی (ره)

سلام بر تمامی آزادگان و مبارزان راه حق؛ پیروان مکتب روح الله خمینی کبیر، سربازان جنگ فقر و غنا، مبارزان نبرد اسلام ناب با کفر و نفاق و اسلام آمریکایی و سلام بر شاگرد امام روح الله، شیخ ابراهیم زکزاکی.

شاگردی که همانند استادش پرچم قیام لله را برافراشت تا در نیجریه، امتی سکون و سکوت خود مقابل ظلم و استکبار را شکسته و فریاد دادخواهی سر دهد. امتی که در مسیر مبارزه خود مورد شدیدترین ظلم‌ها واقع شد که حتی برخی سردمداران مدعی دنیای اسلام نیز نسبت به آن مردمان سکوت پیشه کرد، اما آن‌ها با صبر و استقامت به دنبال احقاق آزادی واقعی بودند. از هیچ هزینه‌ای دریغ نکردند تا آنجا که رهبر قیام ۶ فرزند خود را در این راه فدا کرد. فرزندان شهید روز قدس که فریاد آزادی فلسطین را سر میدادند و سینه‌های خود را مقابل گلوله‌های نوکران و گماشته‌های رژیم صهیونیستی در نیجریه سپر کردند. اسرائیل و دولت‌های هم‌پیمان آن خیال میکردند با گلوله میتوانند جلوی نور را گرفته، مانع شما و مردمان مظلوم فلسطین شوند، اما حالا که شما اینجا در اوج عزت هستید و مردمان فلسطین شدیدترین ضربات تاریخ مبارزاتی خود را بر رژیم غاصب وارد کرده‌اند. این است سنت الهی. مبارزه حق و باطل مرز نمیشناسد، همانطور که امام روح الله فرمود: «جنگ ما جنگ عقیده است، جغرافیا و مرز نمی‌شناسد و ما باید در جنگ اعتقادی‌مان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم.» امروز روزی است که باید همه با هم زیر سایه اسلام عزیز با وحدتی بی‌نظیر همانگونه که شما در نیجریه آن را رقم زدید بسیج شده و زمینه حضور حضرت حجت ارواحنا له الفدا را فراهم آوریم.

خدا را سپاس که وعده او و اولیااش صادق است و امروز از فلسطین تا زاریا "ان الله یدافع عن الذین آمنوا" برهمگان نور حقیقت و ایمان را نمایان کرده است. روزی دولتمردان خانه عنکبوت با محاسبات پوسیده خویش می‌انگاشتند که با قتل عام فرزندان و پرورش یافتگان کلاس درس تو می‌توانند نور خدا را که از قلب میجوشید خاموش کنند و سیل خون را جاری ساخته و مثل همیشه با ابزار جنایت به مصاف حق آمدند، اما‌ای ابراهیم آزاده امروز درحالی فاتحانه و مقتدرانه در آغوش ملت خمینی هستید که اسراییل در باتلاق ذلت خود سرگرم دست و پا زدن برای تمدید حیات نباتی خویش است و خداوند اینگونه ما را به نمایشگاه تحقق وعده‌های خود می‌نشاند.

حال که به ایران آمده و در جمع دوستداران و هم سنگران خود قرار گرفته‌اید ابتدا شایسته است سال‌ها مبارزه و جهادتان ستوده و از خداوند متعال توان و همت ادامه مبارزه‌تان را خواستاریم. از استقامت همسر گرامیتان بانو زینت ابراهیم که نمونه یک زن مقاوم و الگوست و در این راه نیز جانباز شده‌اند قدرانی میکنیم هرچند کلمات در بیان مبارزات شما و همسرتان و قدردانی از آن‌ها ناتوان است و کافی نیست. در ثانی آمادگی خود برای همراهی شما و قیام شیعان و مسلمانان نیجریه را اعلام کرده و همراه با شما عهد میبندیم تا وقتی ظلم برپاست پای مبارزه بایستیم و ملت مظلوم فلسطین را رها نکرده تا نابودی رژیم غاصب در کنار آنان بایستیم و آنان را یاری رسانیم.

«من بار دیگر از مسئولین بالای نظام جمهوری اسلامی می‌خواهم که از هیچ‌کس و از هیچ چیز جز خدای بزرگ نترسند و کمر‌ها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد علیه فساد و فحشای سرمایه داری غرب و پوچی و تجاوز کمونیزم نکشند که ما هنوز در قدم‌های اول مبارزۀ جهانی خود علیه غرب و شرقیم.

مگر بیش از این است که ما ظاهراً از جهانخواران شکست بخوریم و نابود شویم؟ مگر بیش از این است که ما را در دنیا به خشونت و تحجر معرفی کنند؟ مگربیش از این است که با نفوذ ایادی قاتل و منحرف خود در محافل و منازل، عزت اسلام و مسلمین را پایکوب کنند؟ مگر بیش از این است که فرزندان عزیز اسلام ناب محمدی در سراسر جهان بر چوبه‌های دار روند؟ مگر بیش از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب اللّه در جهان به اسارت گرفته شوند؟ بگذار دنیای پست مادیت با ما چنین کند، ولی ما به وظیفۀ اسلامی خود عمل کنیم.» امام روح الله خمینی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top